Abby Worlds arbete för Hjärtebarnsfonden har genom åren belönats med flera priser såsom det prestigefyllda D&AD Awards Svarta pennan. Nu är det dags för ännu ett, i silver. Annonsen i Dagens Industri under Hjärtebarnsmånaden februari ”Ärrad för livet” imponerade på juryn för ”månadens kampanj”.
Så tyckte juryn:
Claudia Cavalli, Accenture Song:
”Träffade mig riktigt rejält i hjärtat – bildligt och bokstavligt. Raka vägen upp på prispallen, Abby.”
Erik Skoglund, Dear Friends:
”Här väcks stora känslor med små medel. Det visuella hantverket och idén genomsyras av den där fingertoppskänslan som är orsaken till att kreatörer och reklambyråer fortfarande är relevanta och nödvändiga.”
Läs mer på Resumés hemsida: https://www.resume.se/alla-nyheter/manadens-print/gullig-brottsling-vacker-kanslor-vidrigare-an-golden-state-killer/