Silver i tävling för ärret

Abby Worlds arbete för Hjärtebarnsfonden har genom åren belönats med flera priser såsom det prestigefyllda D&AD Awards Svarta pennan. Nu är det dags för ännu ett, i silver. Annonsen i Dagens Industri under Hjärtebarnsmånaden februari ”Ärrad för livet” imponerade på juryn för ”månadens kampanj”.

Så tyckte juryn:

Claudia Cavalli, Accenture Song:
”Träffade mig riktigt rejält i hjärtat – bildligt och bokstavligt. Raka vägen upp på prispallen, Abby.”

Erik Skoglund, Dear Friends:
”Här väcks stora känslor med små medel. Det visuella hantverket och idén genomsyras av den där fingertoppskänslan som är orsaken till att kreatörer och reklambyråer fortfarande är relevanta och nödvändiga.”

Läs mer på Resumés hemsida: https://www.resume.se/alla-nyheter/manadens-print/gullig-brottsling-vacker-kanslor-vidrigare-an-golden-state-killer/

Berättelser som ligger varmt om hjärtat

Se alla berättelser

Ljudet av ett litet hjärta

Varje år föds 2000 barn med hjärtfel. Ett av dem är Dante och han föddes med tre. Nu har Dantes föräldrar, tillsammans med bandet Amason, spelat in hans hjärtslag och skapat en ny version av The Knifes låt “Heartbeats”. Varje gång låten spelas går intäkterna till stöd och forskning via Hjärtebarnsfonden.

Läs hela artikeln

Nyheter och opinion

Se alla nyheter